Novice
< nazajNemški urad za varstvo konkurence omilil toga pravila oglaševanja MOK
Datum: | 4.3.2019 |
Nemški športniki in njihovi sponzorji bodo imeli v prihodnje znatno večje možnosti oglaševanja na olimpijskih igrah. Nemška olimpijska športna konfederacija (Deutscher Olympischer Sportbund, DOSB) in Mednarodni olimpijski komite (MOK) sta se zavezala, da bosta upoštevala odločitev nemškega urada za varstvo konkurence, ki je omilil prepovedi oglaševanja v skladu s členom 40 (št. 3) Olimpijske listine.
Andreas Mundt, predsednik urada za varstvo konkurence ”Bundeskartellamt ” je ob tej priložnosti dejal: „Zagotovili smo, da so možnosti oglaševanja nemških športnikov in njihovih sponzorjev med olimpijskimi igrami, ki so jih pravila DOSB in MOK v preteklosti bistveno omejila, bistveno razširjene. Medtem, ko so športniki ključni akterji olimpijskih iger, ne morejo neposredno izkoristiti visokih prihodkov iz naslova oglaševanja MOK, ki jih ustvarijo uradni olimpijski sponzorji. Naša odločitev daje nemškim športnikom več manevrskega prostora pri samem trženju med olimpijskimi igrami, na primer kar zadeva uporabo določenih „olimpijskih“ izrazov ali njihovih slik na športnih prireditvah ter dejavnosti družbenih medijev. Športna združenja, ki opravljajo gospodarske dejavnosti, so prav tako predmet konkurenčnega prava. “
Leta 2017 je nemški Urad za varstvo konkurence ”Bundeskartellamt” sprožil upravne postopke zaradi domnevne zlorabe prevladujočega položaja, proti DOSB in MOK. Posledično sta obe organizaciji prvič izboljšali oglaševalske smernice decembra 2017, pred olimpijskimi igrami v Pyeongchangu. Raziskava, ki je bila izvedena med velikim številom športnikov in sponzorjev v Nemčiji, v začetku leta 2018, je pokazala, da začetne prilagoditve niso v zadostni meri odpravile omejitev oglaševanja. Zato je Bundeskartellamt aprila 2018 sprožil nadaljnje preiskave in se pogajal z MOK in DOSB o tem, kako izboljšati in opredeliti svoje zaveze.
V skladu s predhodno oceno Urada za varstvo konkurence imata DOSB in MOK prevladujoč položaj na trgu za organizacijo in trženje olimpijskih iger. V skladu s sodno prakso Sodišča Evropskih skupnosti so smernice športnega združenja predmet konkurenčnega prava, če se nanašajo na gospodarske dejavnosti. Omejitve konkurence so lahko upravičene z legitimnimi cilji, če so omejitve, potrebne za doseganje ciljev, sorazmerne. Kot legitimen cilj za omejitve oglaševanja je Urad v bistvu priznal dogodek olimpijskih iger, s preprečevanjem nezakonitih oblik oglaševanja. Vendar je predhodna ocena organa, da so omejitve možnosti oglaševanja, ki izhajajo iz sedanje uporabe 40. člena Olimpijske listine, preveč ohlapne in zato pomenijo zlorabo. V zvezi s tem je bila upoštevana zlasti sodna praksa Zveznega sodišča, v zvezi z nemškim „Olympiaschutzgesetz“, t.j. Zakonom o varstvu olimpijskega simbola in olimpijskih izrazov.
Športniki, ki so izpolnili normo za olimpijske igre, se morajo zavezati, da bodo upoštevali Olimpijsko listino. V skladu s členom 40 (št. 3) Olimpijske listine noben tekmovalec, ki sodeluje na olimpijskih igrah, ne sme dovoliti, da se njegova osebnost, ime, slika ali športne predstave uporabljajo za oglaševalske namene med igrami in več dni pred ter po igrah. Omejitev oglaševanja zajema vse dejavnosti trženja in socialnih medijev ter se uporablja v tako imenovanem »zamrznjenem obdobju« (ki se začne devet dni pred začetkom olimpijskih iger in traja tri dni po zaključni slovesnosti). Po sedanjih smernicah DOSB-a, je bilo na podlagi 40. člena predvideno, da se morajo izjeme uporabljati tri mesece pred dogodkom, oglaševalska kampanja pa mora biti že v teku in ne sme vsebovati nobenih olimpijskih znakov ali olimpijskih izrazov.
DOSB in MOK sta se zdaj zavezala, da bodo možnosti oglaševanja za nemške športnike in njihove sponzorje znatno ugodnejše. Nemši urad za konkurenco bo spremljal skladnost s sporazumom o zavezi. Nova smernica DOSB določa spremembe in pogoje, pod katerimi lahko nemški športniki in njihovi sponzorji v prihodnosti izvajajo oglaševalske dejavnosti.
Sporazum vsebuje naslednje spremembe:
- Postopek: O oglaševalskih dejavnostih, ki potekajo med olimpijskimi igrami, ni več potrebno predhodno obveščati in jih s strani DOSB potrjevati. Športniki ali podjetja, ki želijo imeti pravno varnost v zvezi z dejavnostmi, lahko še naprej obveščajo DOSB.
- Oglaševalske dejavnosti: v prihodnosti bodo dopuščene ne le redne, temveč tudi nove oglaševalske dejavnosti. Enako velja za pozdravna sporočila in čestitke.
- Terminologija: Sedaj je dovoljeno uporabljati izraze, kot so medalje, zlate, srebrne, bronaste, zimske ali poletne igre. Katalog olimpijske terminologije, ki se ga ne sme uporabljati, je zdaj precej manj zajeten in za razliko od prej dokončen.
- Fotografije tekmovalcev, ki tekmujejo: zdaj je dovoljeno uporabljati določene konkurenčne slike in nekonkurenčne slike, posnete med olimpijskimi igrami. Na primer, slike tekmovanj, ki ne kažejo nobenih olimpijskih simbolov, se lahko uporabijo.
- Družabni mediji: Športniki lahko med olimpijskimi igrami bolj svobodno uporabljajo socialne medije. Nekatere vsebine se lahko izmenjujejo in kombinirajo s pozdravnimi sporočili ali zahvalo sponzorju.
- Sankcije in pristojnost: Športne sankcije se ne smejo uporabiti v primeru spora o tem, ali je oglaševalni ukrep dopusten ali ne, in športna arbitražna sodišča se o takih sporih ne odločajo več. Namesto tega se takšni primeri lahko predložijo navadnim, civilnim, sodiščem.
Andreas Mundt, predsednik urada za varstvo konkurence ”Bundeskartellamt ” je ob tej priložnosti dejal: „Zagotovili smo, da so možnosti oglaševanja nemških športnikov in njihovih sponzorjev med olimpijskimi igrami, ki so jih pravila DOSB in MOK v preteklosti bistveno omejila, bistveno razširjene. Medtem, ko so športniki ključni akterji olimpijskih iger, ne morejo neposredno izkoristiti visokih prihodkov iz naslova oglaševanja MOK, ki jih ustvarijo uradni olimpijski sponzorji. Naša odločitev daje nemškim športnikom več manevrskega prostora pri samem trženju med olimpijskimi igrami, na primer kar zadeva uporabo določenih „olimpijskih“ izrazov ali njihovih slik na športnih prireditvah ter dejavnosti družbenih medijev. Športna združenja, ki opravljajo gospodarske dejavnosti, so prav tako predmet konkurenčnega prava. “
Leta 2017 je nemški Urad za varstvo konkurence ”Bundeskartellamt” sprožil upravne postopke zaradi domnevne zlorabe prevladujočega položaja, proti DOSB in MOK. Posledično sta obe organizaciji prvič izboljšali oglaševalske smernice decembra 2017, pred olimpijskimi igrami v Pyeongchangu. Raziskava, ki je bila izvedena med velikim številom športnikov in sponzorjev v Nemčiji, v začetku leta 2018, je pokazala, da začetne prilagoditve niso v zadostni meri odpravile omejitev oglaševanja. Zato je Bundeskartellamt aprila 2018 sprožil nadaljnje preiskave in se pogajal z MOK in DOSB o tem, kako izboljšati in opredeliti svoje zaveze.
V skladu s predhodno oceno Urada za varstvo konkurence imata DOSB in MOK prevladujoč položaj na trgu za organizacijo in trženje olimpijskih iger. V skladu s sodno prakso Sodišča Evropskih skupnosti so smernice športnega združenja predmet konkurenčnega prava, če se nanašajo na gospodarske dejavnosti. Omejitve konkurence so lahko upravičene z legitimnimi cilji, če so omejitve, potrebne za doseganje ciljev, sorazmerne. Kot legitimen cilj za omejitve oglaševanja je Urad v bistvu priznal dogodek olimpijskih iger, s preprečevanjem nezakonitih oblik oglaševanja. Vendar je predhodna ocena organa, da so omejitve možnosti oglaševanja, ki izhajajo iz sedanje uporabe 40. člena Olimpijske listine, preveč ohlapne in zato pomenijo zlorabo. V zvezi s tem je bila upoštevana zlasti sodna praksa Zveznega sodišča, v zvezi z nemškim „Olympiaschutzgesetz“, t.j. Zakonom o varstvu olimpijskega simbola in olimpijskih izrazov.
Športniki, ki so izpolnili normo za olimpijske igre, se morajo zavezati, da bodo upoštevali Olimpijsko listino. V skladu s členom 40 (št. 3) Olimpijske listine noben tekmovalec, ki sodeluje na olimpijskih igrah, ne sme dovoliti, da se njegova osebnost, ime, slika ali športne predstave uporabljajo za oglaševalske namene med igrami in več dni pred ter po igrah. Omejitev oglaševanja zajema vse dejavnosti trženja in socialnih medijev ter se uporablja v tako imenovanem »zamrznjenem obdobju« (ki se začne devet dni pred začetkom olimpijskih iger in traja tri dni po zaključni slovesnosti). Po sedanjih smernicah DOSB-a, je bilo na podlagi 40. člena predvideno, da se morajo izjeme uporabljati tri mesece pred dogodkom, oglaševalska kampanja pa mora biti že v teku in ne sme vsebovati nobenih olimpijskih znakov ali olimpijskih izrazov.
DOSB in MOK sta se zdaj zavezala, da bodo možnosti oglaševanja za nemške športnike in njihove sponzorje znatno ugodnejše. Nemši urad za konkurenco bo spremljal skladnost s sporazumom o zavezi. Nova smernica DOSB določa spremembe in pogoje, pod katerimi lahko nemški športniki in njihovi sponzorji v prihodnosti izvajajo oglaševalske dejavnosti.
Sporazum vsebuje naslednje spremembe:
- Postopek: O oglaševalskih dejavnostih, ki potekajo med olimpijskimi igrami, ni več potrebno predhodno obveščati in jih s strani DOSB potrjevati. Športniki ali podjetja, ki želijo imeti pravno varnost v zvezi z dejavnostmi, lahko še naprej obveščajo DOSB.
- Oglaševalske dejavnosti: v prihodnosti bodo dopuščene ne le redne, temveč tudi nove oglaševalske dejavnosti. Enako velja za pozdravna sporočila in čestitke.
- Terminologija: Sedaj je dovoljeno uporabljati izraze, kot so medalje, zlate, srebrne, bronaste, zimske ali poletne igre. Katalog olimpijske terminologije, ki se ga ne sme uporabljati, je zdaj precej manj zajeten in za razliko od prej dokončen.
- Fotografije tekmovalcev, ki tekmujejo: zdaj je dovoljeno uporabljati določene konkurenčne slike in nekonkurenčne slike, posnete med olimpijskimi igrami. Na primer, slike tekmovanj, ki ne kažejo nobenih olimpijskih simbolov, se lahko uporabijo.
- Družabni mediji: Športniki lahko med olimpijskimi igrami bolj svobodno uporabljajo socialne medije. Nekatere vsebine se lahko izmenjujejo in kombinirajo s pozdravnimi sporočili ali zahvalo sponzorju.
- Sankcije in pristojnost: Športne sankcije se ne smejo uporabiti v primeru spora o tem, ali je oglaševalni ukrep dopusten ali ne, in športna arbitražna sodišča se o takih sporih ne odločajo več. Namesto tega se takšni primeri lahko predložijo navadnim, civilnim, sodiščem.
Ostale novice
Sorodne novice
Nacionalne panožne športne zveze